Calgary en Calgary stampede

8 juli 2017 - Calgary, Canada

vrijdag aangekomen in Calgary, de camper teruggebracht bij Fraserway, dat kostte nogal wat tijd, alles werd nagekeken daar en we konden pas om 1300 met de shuttle bus naar down town want er waren veel straten afgesloten vanwege de parade voor de stampede, een jaarlijks terugkerend paardenfestijn dat al meer dan 100 jaar plaatsvind hier. Rond Kwart voor 3 kwamen we aan in het Sandman hotel, een hotel met 23 verdiepingen, wij hebben een kamer op de  20e verdieping, met 2 kleine 2 persoons bedden , een keukentje en piepklein badkamertje, je kunt je kont niet keren met zijn vieren dus. Nou ja we zin toch niet veel,op de kamer.

Vanmorgen opgestaan, koffie gezet en  brood geroosterd , vervolgens het avontuur van hoe koop je een ticket voor de C train die stopt voor de deur, gelukig kregen we een tip van een aardige man op straat. Er zijn speciale stampede dagtickets te koop. Uiteindelijk met de metro naar de Calgary Stampede gereisd en na wat geharrewar eindelijk alle tickets in bezit, allemaal een witte cowboyhoed gekregen. Het is een enorm druk spektakel, vanmiddag hadden we  tickets voor de rodeo show. Allerlei onderdelen met paarden en stieren gezien. Er werd heel wat afgebokt en gevallen.

Er waren allerlei shows, schapendrijf wereld  kampioenschappen waren erg leuk, Shires voor mooie dameskoetsen, shires en andere trekpaarden, kleinvee tentoonstellingen, hondenshows, teveel,om op te noemen. Behoorlijk versleten namen we rond 21.30 de metro naar het hotel. Morgen weer een dag

1. Johan den Bakker:
    9 juli 2017
    Al dat gez.... bij inleveren of je hem gesloopt hebt.doen ze ook niet bij ophalen.leuke foto.s v galgary.gezellie toch en een enorme Happening. geniet nog vd laatste uurtjes.en goede tetug vlucht.
  2. Korrien:
    10 juli 2017
    Lieve mensen,wat heb ik genoten van jullie reisverhalen met prachtige foto's.
    Heel veel dank hiervoor.