Calgary stampede

9 juli 2017 - Calgary International Airport, Canada

Vanmorgen na een kop koffie bij de mac tegenover het hotel een stampede ontbijtje genomen, pancakes en ijskoffie, was nog lekker ook!  Vervolgens met de red line naar de stampede gereisd, we moesten eerst een kilometer langs de wachtrij om in de rij te kunnen aansluiten. Zondag familiedag en in de ochtend gratis entree, wisten wij veel. Mensen hier zijn heel gedisciplineerd en houden zich aan de regels, niemand piept voor, bijzonder hoor. In het park aangekomen duizelde het ons van alle indrukken en prikkels. Als eerste een superleuke hondenshow bezocht, record hoog springen, snelle behendigheidswedstrijden, hondendans, en als klapstuk sprongen de honden , onderwijl een dummy ergens afhappend in het zwembad, de hond die het verst  met zijn neus in het water landde had gewonnen, de beste landde op 38 feet, zal een meter of 12 zijn. Hierna gingen Kees een Henny hun ding doen en wij de onze.om 1800 uurafgesproken om te eten, want we moesten om 19.45 bij de avondshow zijn. Erwas werkelijk van alles te zien, het leukst was behendigheid te paard, wat die lui met hun paarden deden, niet te geloven.superlenig en nergens bang voor die paarden. De avondshow begon met chuckwagon races, huifkarren met 4 paarden ervoor, moesten een bocht maken en dan het parcours van een km rond, ging echt knoerthard. Hierna volgde een mooie showavond met zang, dans en mooie kostuums. De Canadezen zijn heel trots op hun land dat officieel 150 jaar bestaat dit jaar. Ter afsluiting een spetterend vuurwerk, daarmee sloten we de vakantie af! Morgen kalm aan, om 12 uur op de AirPort zijn en we vliegen om 1500 uur en landen dinsdagochtend om 08.05 op Schiphol. We kijken terug op een super mooie reis. Wel verdrietig dat er nu massale bosbranden zijn in Britisch Colombia waar we het grootste deel van de reis zijn geweest.

1. Coby:
    10 juli 2017
    Wat een belevenissen zeg....wij wensen jullie een hele goede terugreis.Dank jullie wel dat ik mee mocht lezen en dus een heel klein beetje mee beleven
  2. Johan den Bakker:
    10 juli 2017
    Dames en Heer bedankt voor deze meelift reis ik vond het fantasties .Bedankt.