Tofino naar Brannen lake

21 juni 2017 - Brannen Lake RV Park & Campsite, Canada

zooo, we hebben er weer 185 km opzitten over Vancouver Island vandaag. Vanmorgen rond 9 uur vertrokken uit Tofino, een plaats aan de oostkust van het eiland.Via de pacific rim Highway en de Alberni Highway doorkruisten we het prachtige  binnenland van Vancouver Island. We deden een tussenstop bij Cathedral Grove waar we enorme Douglas trees tegenkwamen. Sommige van deze woudreuzen zijn maar liefst  800 jaar oud! Er was een boom met een stamomtrek van maar liefst 9 meter, bizar gewoon. Wat zijn wij dan nietig he. Vervolgens de weg weer opgepakt richting Nainamo, onderweg nog een stopje voor de lunch, makkelijk als je alles bij je hebt in de camper he. Vrijwel parallel aan de kuststrook loopt de snelweg. Het water is hier helder en er zijn talloze maanvormige baaien. De goudgele stranden van Parksville gingen aan ons voorbij. We kwamen aan op een supermooi camping , Brannen Lake rv &campsite, met mooie hoge bomen en ruime plaatsen , net gewandeld naar het meer.Er was iemand aan het maaien voor hooi, boven ons hoofd vlogen zo'n 10 of meer roofvogels, wachtend op een muis of ander lekkers. Lastig om op de foto te zetten hoor. Nu even pauze, verhaaltje schrijven, de krant lezen etc. Morgen verlaten we Vancouver Island weer en gaan we terug naar het vasteland

1. Marcia:
    22 juni 2017
    Zo'n mooi land Canada, als jullie nog eens in de natuur of natuurpark een meer aan doen ga er in zwemmen je voelt hoe schoon het is alsof je in bad bent geweest.
  2. Korrien:
    22 juni 2017
    Wat een prachtige natuur!! Ik kijk uit naar de volgende foto's.
    Goede reis xx
  3. Tineke: