Nanaimo-Whistler

22 juni 2017 - Whistler, Canada

Na een heerlijk nachtje slapen vlakbij Nainamo  vanmorgen vertrokken richting Ferry om Vancouver Island weer te verlaten.Ten noorden van Nanaimo troffen we na wat zoeken de departure Bay van BC ferries.  Anderhalf uren varen bracht ons  weer op het vasteland van West Canada. We kwamen aan in horseshoe Bay die inderdaad de vorm van een paardenhoef had. Via de sea to sky Highway  reden we langs een prachtige kustweg naar Whistler. Onderweg nog ruim anderhalf uur in de file gestaan,  er bleek een motorrijder verongelukt te zijn. Uiteindelijk reden weer in vlot tempo door gelukkig. Het weer is hier prachtig, lekker zonnetje en zo'n 26 graden, lekker hoor. We kwamen  aan bij camping Riverside resort, die idd aan een riviertje ligt, mooie grote camping met zicht op de bergen rondom ons.  Whistler wordt omringd door twee majestueuze bergen. De plaats werd vooral bekend door de olympische Winterspelen van Vancouver in 2010, toen hier enkele sportwedstrijden plaatsvonden. We gaan straks naar het centrum van de stad wandelen dat levendig en gezellig moet zijn. Je kan hier van alles doen, wandelen , fietsen, ziplynen, paardrijden, rotsklimmen en zelfs helikoptervluchten. Het avontuur is nooit ver weg, zojuist liep er een mini eekhoorntje bijna over mijn voeten. We worden gewaarschuwd voor beren hier, kregen een waslijst met regels om geen beren aan te trekken, brrrrr, voor donker douchen hoor!!!!! Vanavond nog even naar de stad gewandeld, 3 kwartier heen en 3 kwartier terug, goed gegeten bij de plaatselijke Mexicaan. Geen beer gezien onderweg. Wel de mooie skipistes van Whistler boven ons.

1. Dody:
    23 juni 2017
    Leuk, mooi!! Als je still zit met een nootje, dan komt de "chipmunk" uit je hand eten. Geniet!!
  2. Gonny:
    Hi Hi leuk
  3. Marcia:
    23 juni 2017
    Ja de beren zijn er echt hoor!!!! Eten en afval in je camper en heel goed afsluiten!!!! Wij kwamen er ook een paar tegen ...
  4. Marthe:
    Veeeeeeel plezier meiden
  5. Johan den Bakker:
    23 juni 2017
    Heeee Dames en Heer wat een leuke belevenissen allemaal.waan zinnig leuk om te lezen endan te vertellen aan Mar van hee daar zijn we ook geweest en beleef je het weer opnieuw .leuk hoor .koop anders Berenspray voor in je tas tijdens wandelen.
  6. Corrij:
    23 juni 2017
    Voel af en toe een beetje jaloezie haha
  7. Korrien:
    Prachtige foto's.Groetjes Korrien