bochten en woestijn

19 september 2014 - Twentynine Palms, California, Verenigde Staten

Vanmorgen om half 9 vertrokken uit Palmdale. Eerst getankt en toen de stad uit. We reden aanvankelijk door de high desert, daar groeien nog planten en is het minder heet, was plm 25 graden daar. De weg was aanvankelijk vrij recht en heuvelachtig, fijn rijden dus. Gaandeweg werd het bergachtig met weer een stuk met erg veel bochten, haarspelden lagen er almaar, werken dus. Wel prachtige route tussen bergen en bomen door. De temperatuur bleef rond de 25 graden. Koffiepauze in SanBarnadino, was een erg leuk stadje met een super koffie tentje. En verder gingen we weer, door de bergen, bochten .... man spierballen gekregen vandaag. Wel heel geweldig allemaal, iedereen rijdt zijn eigen tempo, de motoren gaan wat sneller en makkelijker dan de trikes. Af en toe een stopje om ff bij te komen en te drinken. We kwamen aan in Big Bear Lake, een geweldig leuk stadje met veel cabins te huur. Na de zalige ( een heerlijke salade) lunch liep de temperatuur lekker op. We reden richting de Mojave woestijn.
Heet daar zo'n 40 graden en een harde wind, we reden er in een uur doorheen met een gemiddelde snelheid van 65 mijl per uur, dus plm 106 km per uur. Aan de rand van de woestijn een stopje om bij te drinken en even te rusten, was heftig ritje hoor. Daarna in rap tempo weer verder richtjng Joshua Trea Nationaal Park. Prachtig gewoon, overal van die gekke bomen, met hoge kale stammen en een soort juca achtige bladeren, die bomen schijnen zo langzaam te groeien dat degene op de foto al 500 jaar oud zijn!
Hierna weer afdalen richting de woestijn, weer loeiheet dus. We reden richting Twenty nine palms, eerst getankt en toen naar het motel. Snel het zwembad en warme bubbelbad in om bij te komen met een heeel koud biertje. Vandaag 348 km gereden, pittig dus. Gaan zo lekker pizza eten. Morgen wacht ons de hele dzg woestijn, ae gaan al om 07.00 uur rijden. Dag hoor

1. Johan:
    19 september 2014
    Meiden Meiden wat vreten jullie km weg en zulke mooie tochten .om jaloers op te worden. Fantastisch . Trouwens mooie foto,s
  2. Marthe Baan:
    19 september 2014
    Zo meiden.
    Gaan jullie straks, wanneer je weer thuis bent, direct door naar een Harley winkel?
    Ik heb het vermoeden van wel.
    Jullie genieten van de tocht en de trike.
    Pracht foto's, en jullie zien het in het echt.
    Fijne dag vandaag.