bochtenwerk

17 september 2014 - San Simeon, California, Verenigde Staten

Vanmorgen al om 07.00 uur vertrokken uit San francisco, na eerst te hebben getankt reden we de heuvels in, we volgden een prachtige route door de bossen die na zes miljoen ( zo leek het tenminste) bochten, eindigde in big basin redwoods state park. De weg werd steeds smaller en steeds bochtiger. Het leek de Efteling wel waar we in reden. Hard werken hoor op die trike van ons, de motor rijders waren flink in het voordeel.Geweldig die enorme seqoia bomen daar met enorme doorsnedes en hoogte. Die bomen groeien in een dal waar de vochtige zeewind wel in kan, maar niet meer uit kan. Daardoor kunnen de bomen die weinig sapstroom hebben goed groeien door het vocht wat in het dal blijft hangen. Als er brand uitbreekt gaan de bomen niet dood doordaf ze weinig sapstroom hebben. Na een stop, om de bomen te bekijken vervolgden we onze weg via de kust. Uiteindelijk kwamen we op de pacific coastway uit, die leidde ons met wederom veel bochten langs de kust van de pacific ocean. Ineens stopte Ronald, er waren walvissen voor de kust! Wat een cadeautje zeg, ze waren met een stuk of 10 aan het snacken, waarschijnlijk een school sardientjes aan het verorberen.
We vervolgden onze weg, op een volgend uitkijkpunt met prachtig uitzicht, hoorden we ineens zeehonden blaffen. Diep beneden in het water speelden ze met elkaar. Uiteindelijk weer op pad, na een heerlijk stuk watermeloen te hebben gegeten. Ja Ronald zorgt goed voor ons. We reden richting San Simeon, vlak voor we het motel bereikten was er nog een stop, op het strand lag het vol met zee olifanten, geweldig gewoon, we waren om 18.00 uur in het motel, na een paar biertjes even wat gegeten en nu.... totaly ingestort. Tot morgen.

1. Tineke:
    17 september 2014
    Wat zien jullie veel en wat een geluk al die walvissen zo vlak voor de kust ,zo imposant om die dieren zo sierlijk in het water te zien bewegen. Wat een indrukken doen jullie op en ik kan begrijpen dat je 's avonds kapot bent. Nog heel wat km te gaan !!!
  2. Lilian:
    17 september 2014
    Jeetje, hard werken voor je, met al die bochten,, wel bijzonder om al die dieren te zien. Liefs xx
  3. Jeanette:
    17 september 2014
    Je moet nog bredere schouders hebben gekregen van al dat stuurwerk, en wat gaaf om al die beesten te zien wat een indrukken allemaal!!
  4. Marthe Baan:
    17 september 2014
    Weer een mooiverhaal dames. Valt me wel op dat deze reis vermoeiend is. Maar je deze ervaring is wel heel bijzonder.
    Doe voorzichtig!
  5. Yvonne en Paul:
    17 september 2014
    Wat een geweldige reis is dit, we zijn een beetje jaloers!
  6. Helene:
    17 september 2014
    Wat klinkt dat allemaal goed en wat een belevenis .. En Nic de sportschool kan je voorlopig overslaan
    Veel plezier en dikke kus van ons
  7. Yvonne Been:
    18 september 2014
    Geweldig om deze dieren in het echt te zien. Zo ook de aparte bomen.
    Genieten!!