Victoria, walvis spotten

18 juni 2017 - Victoria, Canada

Hallo alweer. Vanmorgen na het ontbijt snel de bus genomen naar Victoria down town. Na een busrit van plm 20 minuten kwamen we in de drukte en omleidingen terecht, er was een stadsfeest, er waren wegen afgesloten en het werd al snel druk. Na enige omzwervingen en vragen naar de weg vonden we in de haven Orca Spirit Adventures. Hier voor de kust zwemt een aantal orka families. We werden in warme dikke oranje pakken gehesen, kregen een muts op en handschoenen aan, mochten gelijk de zodiak boot in en vertrokken stipt om 10 uur.

Na een rustig begin in de haven ( daar mocht je maar 20 km per uur) gaf de kapitein flink gas. We zaten voorin de boot, de kapitein had gezegd dat het daar er ruig aan toe ging, dat laten we ons geen 2x zeggen natuurlijk!  Uiteindelijk zagen we killer whales die vis, zeehonden en andere kleine walvissen eten, we zagen een luie bultrug die uit zijn bakkes stonk ( jee wat een lucht  was dat), die eten plankton, later nog een zeearend en een zeehond. We voeren sommige stukken 80 km per uur, klapten over het water , de kapitein speelt graag dus scheurde er op los ( hij heeft adhh volgens ons, alle dagen heel hard). Een geweldige ervaring. Doodmoe, ijskoud en losgeschud en uitgewapperd kwamen we om 1300 uur terug in de  haven. Eerst maar wat gegeten in de stad, naar Chinatown gelopen en de stad door gelopen. Het was druk, overal tentjes, muziek etc maar wel gezellig.nu terug op de camping, even kalm aan, morgen hebben we een flinke tocht voor de boeg.

1. Annelies:
    19 juni 2017
    Echt niet normal zo gaaf!!! Killer whales en bultrug. Dat is mijn droom om dat nog eens te mogen zien. Veel plezier nog. X
  2. Jeanette:
    19 juni 2017
    Wat een avontuur, gaaf hoor
  3. Johan:
    19 juni 2017
    Zoooo gaafzeg wat een belevenis wat een joekels van Beesten zijn het eigenlijk. en wat een tocht over het water ,met zo,n snelheid lekker klapperen op de golven gaaaaffffff veel plezier luitjes .
  4. Ger en Marieke:
    19 juni 2017
    Dames en heer, wat een prachtige belevenis en wat een leuke foto's. Zet 'm op, deze ervaring is binnen en op naar de volgende. Knuffels
  5. Caroline:
    19 juni 2017
    Meiden wat gaaf , een prachtige ervaring
  6. Cynthia:
    19 juni 2017
    Gaaf zeg, een ervaring om nooit te vergeten
  7. Wolf:
    21 juni 2017
    Waaaaaaanzinnig om mee te maken zeg.....doet me weer aan mijn marinetijd
    denken.Stinkt zo"n bultrug echt zo uit zijn muil :-).