Banff en Canada day

1 juli 2017 - Banff, Canada

Vanmorgen bijtijds opgestaan met spierpijn  in de benen van het wandelen van gisteren . Na het ontbijt naar de bushalte op de camping gewandeld, een dag niet met de camper manoeuvreren, ook fijn. De bus was overvol dus we besloten te gaan lopen, bergafwaarts gelukkig. Na een wandeling van plm 3 km kwamen we aan in Banff en konden we verder met de gratis shuttle bus naar de Banff Gondola, een ( ski) lift die ons naar bijna 3000 meter hoogte bracht. Wederom prachtig uitzicht over de rockies.zelfs boven was het flink warm. Er was een leuke expositie over Banff en de grondleggers van de parken hier. Toen we uitgekeken en gelezen waren kwamen we met de lift bij het dalstation terug en kwamen we terecht in een groep dansende indianen, erg leuk om te zien. We vervolgden onze weg met de shuttle bus terug naar down town Banff waar Canada Day werd gevierd, het 150 jarig bestaan van Canada. Heel druk, feestelijk en gezellig, leuk om weer eens in de bewoonde wereld te zijn. Overal markten en optredens en Kees en Henny doken wat musea in terwijl Lot en Nic de stad doorliepen en een plaatselijk lekker biertje scoorden. Uiteindelijk met de streekbus terug naar de camping, allemaal brak van de drukte. lot bakt eitjes met spek want we hebben in de stad al gegeten.  Later de gordijnen van de camper dicht en stiekem een wijntje gedronken, dit weekeinde was er een alcohol verbod op de camping, zelfs het bezit ervan was in de ban, belachelijk gewoon.. Morgen weer op pad met de camper richting Radium Hot Springs.