Lake Louise en reis naar Banff

30 juni 2017 - Lake Louise, Canada

Vanmorgen was het weer heerlijk weer, na het ontbijt gingen we op pad, aangezien de reisafstand naar Banff klein is vandaag,besloten we eerst naar Lake Louise en Morraine Lake te gaan. We reden de berg op, kwamen in een enorme drukte terecht, parkeerterreinen stampend vol, we waren er al voor tienen, kan je nagaan! Morgen 1 juli, een nationale feestdag, blijkbaar hebben veel mensen lang weekeinde. We werden  de berg af gedirigeerd naar een parkeerterrein 7 km buiten het plaatsje. Daar konden we gratis parkeren en konden we met een gele schoolbus die dienst deed als shuttle bus toch naar het meer. Het was de moeite waard hoor, een prachtig blauw meer aan de voet van een gletsjer. Kees en Henny namen  a flat hike langs het  meer. Lot en Nic besloten a steep ( steile) hike te doen richting een ander klein meertje. Nou dat hebben we geweten zeg, 3 km almaar omhoog langs een smal pad met soms rotsen en boomwortels . Eenmaal boven kwamen we bij een klein meertje aan, daar even gerust. Je kon nog 800 meter verder naar een theehuis, dat hebben we niet gedaan, we hadden meer behoefte aan een liter bier of zo. Het water liep van je af. Naar beneden ging veel beter gelukkig en met zure benen troffen we Kees en Henny beneden aan op een bankje langs het meer. Na een ijsje weer met de schoolbus terug , lake Morraine maar overgeslagen vandaag, en verder richting Banff. Een superdruk levendig plaatsje, het was even zoeken, geen parkeerplaats leeg, boodschappen gedaan en door naar mountain trailer court, de camping waar we de komende 2 nachten staan. Gelukkig stopt er vlakbij een bus zodat we de camper kunnen laten staan. We kregen de regels mee tav beren  en zo en ook de mededeling dat er dit weekeinde een absoluut alcoholverbod  is, zelfs het bezit ervan is strafbaar, hihi. Hebben net 2 pakken wijn en 24 blikken bier ingeslagen bij de Liquor store. Net toch stiekem een heerlijk biertje op, smaakt nog beter als het niet mag he!!! Bij het eten dus de witte wijn in een limonade kan gedaan,lekker appelsap hoor!

1. Len:
    3 juli 2017
    ziet er gezond uit dames....
  2. Gonny:
    3 juli 2017
    Strenge regels zeg. Hi Hi heerlijk toch zo stiekem.