Route naar radium hortsprings en fort steele

2 juli 2017 - Waterton, Canada

Vanmorgen weer op pad met de camper, eerst in Banff geprobeerd of we ergens op WiFi konden, had al dagen geen reisverhalen kunnen publiceren namelijk. Bij de Starbucks lukte het vandaag niet, uiteindelijk maar gaan rijden richting Radium Hotsprings.  we gingen nog een stukje over de Beroemde trans Canada Highway, voordat we in zuid westelijke richting de weg vervolgden over de prachtige Highway 93, die na het passeren van de grens tussen  2 provincies de Kootenay Highway wordt genoemd. We reden tevens voorbij het indrukwekkende Continental Dividend, de geografische grens waar het smeltwater aan de westelijke zijde zich een weg baant naar de Pacific Ocean en aan de oostelijke zijde  een weg zoekt naar  de Atlantische oceaan.We hebben voor vanavond nog geen geboekte camping en we willen graag weer eens een camping met WiFi. Aangekomen in radium hotsprings de lunch gescoord bij een broodjeszaak en even WiFi gevonden om een camping te zoeken, we vonden er een in Fort Steele met zwembad en WiFi. Nou op pad dan maar, scheelt morgen ook weer ruim 100 km rijden, anders hadden we morgen 400 km moeten doen, pffff. De kootenay Highway  baant zich een weg door het prachtige Kootenay national park en volgt  grotendeels het verloop van Kootenay river. Aan de linkerzijde zagen we de bergtoppen van de machtige canadian rockies, terwijl we met de camper door het langzaam veranderende landschap toerden. Niet gestopt bij de warm waterbronnen van Fairmont hotsprings, leek te veel opeen zwembad om leuk te zijn. We passeerden voor de laatste maal de grens  tussen de provincies Alberta en Britisch Colombia. Het landschap veranderde langzaam in een groene uitgestrekte prairie, hier en daar zagen we wat vee en paarden lopen. We kwamen aan op een leuk e camping fort steel rv resort, het is hier flink warm,

1. Ger en Marieke:
    3 juli 2017
    Meiden (en pa en ma niet te vergeten) wat een prachtige dingen zien jullie allemaal! Heerlijk genieten, voorzichtig met die grote camper en op naar nog meer moois! Knuffel wij