Grand Canyon

22 september 2014 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen om half 8 vertrokken uit Williams, het was 17 graden, dus een heerlijke frisse ochtend. Het was ongeveer een uurje rijden naar het heli vliegveld, dus het gas ging er weer op. Aanvankelijk dennenbossen maar gaandeweg meer gras en bergen in de verte. Bij het vliegveld aan gekomen de motoren geparkeerd. We werden eerst gewogen alvorens we werden ingedeeld, er konden 6 personen per helicopter mee. Eerst een veiliheidsbriefing middels een filmpje. Daarna mochten we naar de wachtruimte. Al snel werden onze namen geroepen, we kregen een lifevest aan en konden aan boord. Het opstijgen verliep gladjes en we vlogen richting de canyon. Een adembenemend gezicht, het leek wel een andere wereld, prachtige kleuren en vergezichten. De canyon is kilometers diep, de Colorado river die er doorheen loopt is daar plm 18 meter breed, vanuit de heli leek het een stroompje. Helaas mogen ze niet meer diep in de canyon vliegen, maar we voelden ons nu al zo nietig in dit majestueuze landschap. De vlucht duurde helaas maar een half uurtje, het was geweldig!
Hierna reden we door naar het Imax theater en zagen een prachtige film over de grand canyon, vanaf dat er de eerste Indianen woonden, erg mooi. We vervolgden per motor onze route richting de canyon, er volgden diverse stops op mooie uitkijkpunten, waar we gretig foto's maakten. Ronald had sandwiches besteld zodat we konden picknicken aan de rand van de grand canyon. Na alle uitzichtpunten te hebben gehad wachtte ons nog een flink stuk rijden. Het landschap was surrealistisch gewoon, overal uitlopers van de canyon, afgewisseld met gras en een soort brem achtige planten, honderden hectares grond waar hier en daar wat koeien en paarden liepen. Vooral leegte, hier en daar wat simpele houten huizen. Onderweg begon het te regenen, gelukkig stopten we net even bij een tentje waar sierraden werden verkocht door Indianen, zo ontsnapten we aan de hoosbui. Toch maar regenbroeken aangedaan, maar deze bleken niet nodig.
We kwamen rond half 5 aan in Page bij het motel, aanvankelijk leek het eruit te zien als celblok 7 maar de kamers zijn prachtig. Het is deels gerenoveerd en wij zitten in het al gedane gedeelte. Na een welverdiend biertje in de zon nog even het zwembad ingedoken. Heerlijk, temperatuur van 27 graden.. We gaan straks nog eten en dan zit de dag er alweer op, vandaag weer rond de 320 kilometer gereden, genoeg zou ik zeggen.

1. Frieda:
    22 september 2014
    Jullie kunnen weer iets afstrepen van de bucketlist!
  2. Gonny:
    22 september 2014
    Wat een geweldige ervaring weer. Leuk hoor xxx
  3. Yvonne Been:
    22 september 2014
    Unieke ervaring. Wat is de natuur toch mooi.
  4. Marthe Baan:
    22 september 2014
    Dit is dus 1 van de vele hoogtepunten geweest van julle reis.een reis om nooit te vergeten. Geweldig zoals je het beschrijft. Wat zullen jullie veel te vertellen hebben. Geniet er van en doe voorzichtig?
  5. Yvonne en Paul:
    22 september 2014
    Weer een geweldige dag, wat een belevenissen!
  6. Johan:
    22 september 2014
    Dit is een ervaring die op je netvlies blijft hangen zo inmens mooi en een rust en al in page begin vd Colorada geniet ervan.
  7. Anita:
    23 september 2014
    Wat klinkt dat allemaal top zeg. Wij zijn daar 20 okt. Gaan dan ook vliegen. Heb er zo'n zin in. En zeker door jullie verhalen en mooie foto's. X