Jasper national park

27 juni 2017 - Jasper Nationaal Park, Canada

Vanmorgen werden we al bijtijds door Henny uit bed gerammeld, half 9!!! Na het ontbijt en koffie vertrokken we richting de Jasper Tramway, een lift die ons naar 2263 m hoogte bracht, het was koud boven, we besloten  omhoog te gaan, een steil pad leidde ons naar 2470 meter, de lucht was ijl, we werden wat duizelig van het klimmen, het was koud en waaide daar. De terugweg ging qua lucht beter maar we hadden bij terugkomst op het station op 2263 meter rubber bibber benen.dan een kop hete chocola, die was mierzoet, dus daar konden we even op voort. Met de sky tram terug naar het dalstation op 1258 meter  en de camper weer in, richting maligne lake. Een prachtige route langs meren, we volgden maligne rivier, eerste stop was maligne canyon, waar we langs een smal pad langs de kolkende rivier liepen, prachtig daar,  volgende stop was medicine lake, een jadegroen meer waar na een blikseminslag een grote bosbrand heeft gewoed in 2015 die 10 hectare bos verwoestte. Pas na 9 dagen hadden ze de brand onder controle,Vreselijk gezicht was dat.  Verder gereden richting maligne lake, de naam Maligne  betekent evil of wicked, de naaam kreeg de rivier van een Belgische missionaris die veel moeite had om met zijn paard de rivier over te steken. Weer een prachtig meer, omringt door mooie besneeuwde bergtoppen. De foto's volgen nog hoor, geen internet nu en ff van mijn telefoon een hotspot gemaakt.

1. Gonny:
    Mooie foto's ook
  2. Ans:
    28 juni 2017
    Dapper hoor, om zo hoog te gaan. Wat is het daar prachtig!
  3. Anja Steenbergen:
    28 juni 2017
    Prachtig allemaal..een totaal andere wereld!
  4. Jeanette:
    28 juni 2017
    Prachtige foto's, wat een hoogte, je kan cocaplant bladeren kauwen tegen hoogteziekte,hoop dat je morgen mag uitslapen van Ma
  5. Johan:
    28 juni 2017
    Jezus wat mooi allemaal,wat een belevenissen ,je zal er maar zitten .het is toch bijna onwerkelijk als je het weer allemaal ziet.geniet ervan ,en voorzichtig.
  6. Lilian:
    Nou Nicolette,
    Je ouders zien er happy uit, vlgs mij hebben ze de vakantie van hun leven, en daar doen jullie het allemaal voor.
    Lekker genieten met zijn vieren.
    Liefs van Japie, Duna en Lilian voor jullie vieren