Regen

28 juni 2017 - Jasper, Canada

Vanmorgen regende het flink toen we opstonden. Het weerbericht gaf aan dat het de hele dag  zou blijven regenen. Aangezien we daar geen zin in hadden, besloten we een dag eerder van de camping in Jasper te vertrekken. Eerste uitstapje van vandaag de wasserette, grappig, rijen wasmachines en drogers, veel backpackers en andere campeerders die kwamen wassen en drogen. Een was draaien duurde 30 minuten en drogen ook zoiets. Gelukkig was er een wisselautomaat voor klein geld. Nadat alle was droog was richting camper , op de treinrails zagen we een coyote lopen, bizar he zo dicht bij de stad . Vervolgens de icefields parkway opgedraaid. Geen icefield te zien natuurlijk want alle bergen  waren verdwenen in de wolken en mist. Sunwapta Falls niet gezien, het weer was zo slecht. Wel een beer zien scharrelen langs de weg.  Na plm 100 km kwamen we aan bij Wilcox Creek. De camping die ervoor  lag was voor tenten en de camping daarvoor niet geschikt voor campers langer dan 7,50 m. Er stond een klein hokje waar je zelf maar moest inchecken nadat  je een plek had gevonden, er waren geen voorzieningen, wc's bestonden uit een gat in de berg met een pot erop, goor en ook griezelig. Het was stervenskoud in de camper, de kachel kon niet aan want we hadden geen stroom. Vuurtje stoken was er ook niet bij want het regende. Nou ja dichies bij dichies in bed ging het in  bed prima, hoewel Henny het koud had gehad. Morgen beter dan maar he.