Rit naar clearwater

24 juni 2017 - Clearwater, Canada

vanmorgen na een lekker ontbijtje en koffie vertrokken richting Clearwater, we hadden een rit van 216 km voor de boeg, het weer is prachtig, het is zonnig en heet. Aangezien alle boodschappen op waren besloten we onderweg bij de eerste optie boodschappen te gaan doen.  Het landschap was dor en droog, cowboyland. Er werd overal flink gesproeid om nog wat gras te laten groeien. Je zag bijna nergens vee buiten staan, af en toe een verdwaald schaap of en koe of paard. De bergen waren aanvankelijk laag. Na plm honderd km kwamen we aan in Kamloops, een grote plaats met winkels, we doken de eerste supermarkt in die we tegenkwamen, eerst een dagpas  geregeld, anders mocht je er geen boodschappen doen. Eenmaal binnen vielen we van de ene in de andere verbazing, de ene verpakking was nog groter dan de andere, het was de Makro in het kwadraat. Nou ja toch een en ander gescoord, rijst verpakking begon vanaf vijf kilo, bizar gewoon. Weer verder gereden zagen we Fraser way, waar we de camper van huren. aangezien een van de campingstoelen stuk is vroegen we om een andere, bleek dat ze er alleen campers bouwen, het stond er helemaal vol mee. We werden geadviseerd een stoel te kopen bij de Walmart, dus een nieuwe zoektocht begon, uiteindelijk wel gevonden, stoel en resterende boodschappen gescoord en weer door. Langzaam aan werd het weer groener om ons heen en meer bebossing, en zagen we mee

r huizen en paarden en vee buiten staan. blijkbaar is het hooitijd want alle boeren waren aan het hooien. Uiteindelijk aangekomen bij Dutch lake resort, een mooie camping aan het Dutch lake. Morgen gaan we wells gray park verkennen. Ben benieuwd, er schijnen ve, watervallen te zijn hier.