Watervallen dag

25 juni 2017 - Clearwater, Canada

vanmorgen na het ontbijt reden we richting Clearwater village, daar begon onze route voor vandaag bij het visitor centre van het park. Na het verkrijgen van een kaart van Wells Gray Provincial Park reden we verder. Dit park bevat rustige meren, steile bergen, alpineweiden, uitgedoofde vulkanen, ruikende bergbeken en kleurige minerale bronnen in het woud. In dit natuurpark bevinden zich 37 watervallen. We besloten er een paar te bekijken. Allemaal leek ons geen doen, het was vandaag 34 graden, dus lekker warm hier. De eerste stop was bij SpahatsFalls, een niet zo'n grote waterval, 73 meter hoog, maar wel mooi. De volgende stop was bij Dawson Falls, een mini niagara waterval, prachtig breed ( 91 meter) en slechts 18 meter hoog,en een hoop geraas van water, daar kon je de waterval zowel van onderaf als van boven en opzij bekijken, prachtig gewoon. De laatste waterval was Helmcken Falls, die was 137 meter hoog en de grootste toeristische attractie van het park. Op de terugweg besloten we naar  het gebied van de trophy mountain wildflower meadows te gaan. Prachtige Alpen bloemweides zouden dat zijn. Er was een onverharde route van 15 km daarheen,  nou hupsakee daar reed Nic de berg op, het bleek een enorme hobbel en stof route, we konden niet keren, leken wel een milkshake. Pas na 4,5 km kregen we een afslag, we zouden nog 9,5 km zo door moeten rijden. Geen doen hoor, alle glazen en kopjes vlogen door de kasten, wij sprongen van onze stoelen, brrrrrrr. Omgekeerd dan maar en terug richting camping, vast benzine getankt, scheelt morgen weer. De camping is aan Dutch Lake, Nic en lot gingen een uurtje kajakken op het meer, erg leuk trouwens, en hierna gingen Henny en Nicolette nog zwemmen, brrr koud water maar wel verkwikkend in deze blafhitte. Straks lekker koken en dan een rustige avond, heerlijk buiten vertoeven hier. Gek idee , hier is het nu 1800 uur, jullie slapen allemaal in Nederland, daarin het 03.00 uur.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tineke:
    26 juni 2017
    Mooi! Is het erg vermoeiend al dat rijden ? Het zijn inmense afstanden he ! Goede reis verder
  2. Corrij:
    26 juni 2017
    Heerlijke wijnen daar toch?
  3. Petra blommers:
    1 juli 2017
    Vreselijk leuk alle verhalen x