Vancouver stad dag

16 juni 2017 - Vancouver, Canada

Vandaag na een heerlijk ontbijt in het hotel  Vancouver bekeken, mooie stad. We hebben totaal zo'n 16 km gelopen en een klein deel met de bus gedaan. Mooie oude victoriaanse  panden bekeken in de wijk Gaston, genoemd naar Gassy Jack, een gepensioneerde scheepskapitein die hier in 1867 een saloon opende. Richting de Vancouver lookout  gewandeld . Prachtig zicht op de bergen van North Vancouver en de Burrard waar het krioelde van de cruiseschepen, containerschepen, we zagen een radarboot, watervliegtuigjes en prachtige jachten.

De  fly over Canada was geweldig! Wat hebben we ervan genoten, je had het gevoel in een zeer wendbaar open vliegtuig te zitten, alles bewoog, je kreeg vocht in je gezicht van de wolken en watervallen en we roken de bomen en rivieren waar we overheen vlogen, bizar goed gemaakt. Verder gewandeld langs de kust en jachthavens  ( pffff wat een eind) naar Stanley park, daar de totempalen bekeken van de Indianen.

De stoomklok op de hoek van Cambie street en Water street na wat heen en weer zoeken gevonden, erg leuk, hij wordt door een ketting aangedreven,er zat een klein stoommachientje in en er komt ieder uur stoom uit de bovenkant van de klok omdat de klok door stoom wordt aangedreven.

Gassy Jack statue leerde ons dat een groep mannen daar de naam Vancouver voor de stad had bedacht onder een grote boom.  We waren op weg naar China town tot we in een enge buurt terecht kwamen met junks en daklozen, er was ineens geen toerist meer te bekennen, brrr, dat voelde helemaal niet pluis, snel teruggegaan naar een beter deel van de stad.

Na een paar biertjes in een Ierse pub dreigde instortingsgevaar en zijn we terug naar het hotel gegaan, pizza meegenomen voor Kees en Henny die iets eerder terug gingen. Nu even rust. Morgenochtend om 10 uur worden we opgehaald om de camper op te halen. Dan gaat het echte avontuur beginnen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marcia:
    17 juni 2017
    Dan hebben jullie ook de duistere kant van Vancouver gezien...
  2. Bas:
    17 juni 2017
    Heel veel plezier dames geniet er van groet Bas.
  3. Sophie:
    17 juni 2017
    Wauw...Wat een avonturen al! Succes met de camper ophalen en een kus voor jullie en bonus opa en oma.
  4. Coby:
    17 juni 2017
    Als ik dit lees wordt ik toch wel heel benieuwd naar foto's. Geniet er van en drive safe! !
  5. Caroline:
    17 juni 2017
    Leuk te lezen hoe jullie Vancouver hebben ervaren. Vanmiddag probeer ik FaceTime!!
  6. Jeanette:
    17 juni 2017
    Leuk zo jullie te volgen, snap dat je na 16 km lopen en een paar biertjes instort, succes met camper ophalen en geniet van jullie verdere reis
  7. Gonny:
    17 juni 2017
    Vakantie is begonnen....das genieten hoor
  8. Tineke:
    17 juni 2017
    Leuk geschreven, zo handig om jullie op deze manier te volgen. Die vlucht was wel spectaculair zo te lezen. Wens jullie een geweldige voortzetting met de camper.
    Gr. 10
  9. Nicolotte:
    17 juni 2017
    Ik heb ook foto's geplaatst hoor, even zoeken wellicht
  10. Anita:
    17 juni 2017
    Ik heb de foto's wel gevonden hoor. Ziet er goed uit in Vancouver.
  11. Johan:
    18 juni 2017
    Dan hebben jullie aardig wat gestruind door vancouver,je zie zo veel dat je geen benul van tijd en km hebt. Heerlijk toch en nu met de Camper ,ben gezegd gezond jaloers ,wij willen ook weer.