Waterton

4 juli 2017 - Waterton, Canada

Toen we vanmorgen opstonden was het prachtig weer, de wind was eindelijk gaan liggen. Na het ontbijt belde Nic naar de Stables in de buurt en ja we konden paardrijden vanmiddag. Eerst een bezoek gebracht aan red canyon, was een prachtige route van 13 km door aanvankelijk mooie bloemnweides en gaandeweg meer bergen. We kwamen aan bij de canyon, dieprood van kleur. Kees, Henny en Nic maakten een mooie wandeling naar de watervallen, prachtig gewoon. Lot zorgde ondertussen voor de lunch zodat we op tijd konden zijn voor het paardrijden. Op de terugweg  zagen we een schattige bruine beer langs de weg lopen, die keek heel verbaasd dat we foto's van hem maakten. Foto's volgen nog, uploaden lukt nu ff niet. Kees en Henny terug in  Wateron afgezet met stoeltjes, die keken naar de blackfoot indianen die allerlei dansen deden. Ondertussen reden Lot en Nic naar de stables, er zijn daar 60 paarden, soms zijn er wel 85 paarden daar. Het zomerseizoen duurt maar 4 maanden hier, in de winter ligt er wel 4 meter sneeuw en is alles op 1 hotel na in Wateron dicht, daar vandaan kunnen cross country skiën. We deden een rit van 3 uur door de bloemenvelden en langs de bergen,  door de rivier 2 x, doodeng.Enorme stenen in de  rivier, de paarden gaven geen kik hoor. Nic zei dat ze dat nooit met haar paarden  zou doen, kreeg dus een verbaasde blik van de gids. De paden waren soms steil, met veel stenen en rotspunten erin, wou hadden meelij met de paarden maar die gaven geen kik en tilden goed hun voeten op. onderweg zagen een coyote met iets lekkers in zijn bek dat hij net had gevangen, ook 2 beren gezien, de eerste keek ons heel verbaasd aan, aangezien we net een steile helling met rotsen  in het pad  opgingen  kon ik geen foto maken, de volgende beer liep voor ons uit in het pad en keek steeds om, uiteindelijk schoot ze de bosjes in, weer geen foto dus.  Toen we terugkwamen waren we goed stijf van de lange rit, de paarden werden weer vastgezet. Teruggereden naar de camping waar Kees en Henny al op onze plek zaten. Zijn nu lekker uit eten en gaan zo terug. Morgen gaan we verder.

1. Coby:
    5 juli 2017
    Wat een belevenissen zeg geweldig!!
  2. Johan:
    5 juli 2017
    Wat een geweldige rit.incl beren op je pad , lettelijk en figuurlijk.dat je er zoveel ziet is geweldig toch.
  3. Marthe:
    5 juli 2017
    Mooie verhalen meiden. Geniet er van.
  4. Petra blommers:
    Geweldig xx
  5. Corrij:
    6 juli 2017
    Mooie belevenis leuke reisverhalen prachtige foto's erg leuk om een stukje mee te mogen maken.Het zit er voor jullie bijna op.Japie vindt het helemaal leuk hier,grappig als we met zn allen aan de wandel zijn loopt tie parmantig voorop.groetjes