Zion national park

26 september 2014 - Hurricane, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen geslapen tot half 8, we vertrokken om half 9, het was lekker fris, eerst aan het einde van de stad naar een diner om te ontbijten, wentelteefjes, waren erg lekker. Toen de stad helemaal uit, wederom richting dixie woods, een mooie route tussen afwisselend dennenbossen en aspen treas met de meest prachtige herfstkleuren. Een mooie route met veel lange slide bochten en soms het echte bochtenwerk ertussen. Af en toe een stopje tussendoor om even te kijken.We reden langs Lake Panquitch, dat is Indiaans voor grote vis, het meer zit vol grote forellen. We stopten na een berg bochtenwerk bij Janey's inn in Duck Creek voor een heerlijke cappuccino, even heerlijk in het warme zonnetje gezeten. Tijdens het rijden was het de eerste helft van de dag fris, we reden flink omhoog de bergen in namelijk.Vandaag het hoogste punt van deze tour gereden, was 3500 meter.
Onderweg sprong er ineens een hert met een mooi gewei de weg op, we schrokken ons het weet niet wat. Liep gelukkig goed af. Een stuk verder stak een kudde schapen met een cowboy te paard met hond de weg over. Honderden schapen, geweldig gewoon. De hond kwam nog even bij ons kijken, maar ging al snel weer aan het werk met de schapen.En verder gingen we weer, bocht na bocht, totdat we bij Zion national park aankwamen, de temperatuur liep inmiddels flink op naar rond de 36 graden. Weer een heel ander park, aan het begin rezen Checker board mesa op, bergen met een schaakbord achtig relief. Majestueuze licht terracotta gekleurde enorme rotsen staken boven ons uit. Het is een doorrijpark, geen ruimte om een stop te maken met zoveel motoren helaas. Het ging echter langzaam dus tijd genoeg om veel te genieten gelukkig.
Er zat een lange tunnel in, er kwam geen einde aan leek het, stikdonker was hij ook nog.
Aan het eind van het park stopten we voor de lunch, het was inmiddels al half 3 dus we hadden trek. Daarna was het nog een klein uurtje naar Hurricane, dit is een stadje in de mohave woestijn, de temperatuur liep op tot flink boven de 40 graden. We konden gelukkig wel het zwembad in om lekker af te koelen met een koud biertje. Zo meteen gaan we pizza's eten die Ronald en Bas gaan halen, lekker simpel. Onze laatste avond eten als volledige groep. Morgen rijden we naar Las Vegas, dan kan iedereen doen wat hij wil. Zaterdag nog een vrije dag daar en dan zondagochtend om half 10 vliegen.

1. Gerda Dekker:
    26 september 2014
    Nnicolette, Ik wil je de complimenten geven voor de uitgebreide en beeldende verslagen die je maakt. Prachtig om zo te mogen meegenieten met jullie reis.
  2. Marthe Baan:
    26 september 2014
    Je verhalen zijn nog steeds geweldig. Weer een fantastische dag gehad dus. Wat vliegt de tijd.
    Geniet van jullie laatste dagen vakantie
    Kus Marthe
  3. Tineke:
    26 september 2014
    Nicolette, hartstikke bedankt voor je beeldende reis verslagen en mooie foto's. Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Nog even genieten van de laatste dagen daar en dan weer thuis.
    Drukkie 10
  4. Saskia:
    26 september 2014
    Geniet nog ff meiden en goede terugreis.
  5. Johan:
  6. Johan:
    26 september 2014
    Wat een geweldige reis die jullie hebben gereden en beleefd.mooi weergegeven .en foto,s om na te genieten . Nu nog even kijken of je de reis nog terug kan winnen in Vegas ..wie weet
    !!!! Goede terug reis.
  7. Sophie:
    26 september 2014
    je moet een boek gaan schrijven! je bent echt een goede schrijfster :D
  8. Lia:
    28 september 2014
    Jullie reis nadert het einde. Ik ga de reisverhalen en foto's missen... Ik kijk er iedere morgen naar uit, ontbijten en jullie reis beleven. Vergok de terug ticket niet in Las Vegas.
    Goede terug reis.